« powrót do: Promocje i konkursy

„lepiej bez smogu” z isover. znani sportowcy zachęcają do wspólnej walki

Choć lato w pełni, a wraz z końcem sezonu grzewczego temat smogu ucichł, to problem wcale nie zniknął.  Jego rozwiązanie wymaga regulacji legislacyjnych, rozwoju programów ułatwiających ograniczenie zużycia energii oraz zmiany postaw społecznych.  Przypomina o tym marka ISOVER, organizująca ogólnopolską kampanię społeczną „Lepiej bez smogu”, w której lubiani sportowcy, ambasadorzy akcji - Kamil Stoch, Anka Dziedzic oraz Antonio Lindback - zachęcają do wspólnej walki o czyste powietrze w Polsce.

Smog to kluczowy problem naszego kraju, a jego głównym źródłem, wbrew dotychczasowej opinii nie są samochody i zakłady przemysłowe, a słabo lub w ogóle niezaizolowane budynki, zwłaszcza zaś domy jednorodzinne. Według danych GUS 4,2 mln z nich to obiekty starsze, wybudowane przed 2000 rokiem, charakteryzujące się niższym komfortem cieplnym, a więc wymagające większych nakładów na ogrzewanie. A to nie tylko obciąża naszą kieszeń, ale powoduje również zwiększenie emisji dwutlenku węgla i pyłów, które wpływają na tworzenie się smogu.

 „Lepiej bez smogu” to kampania wspierająca założenia rządowego programu „Czyste Powietrze”, której celem jest podnoszenie świadomości istoty ocieplenia domów w procesie termomodernizacji na rzecz walki ze smogiem.

W kampanię zaangażowali się uznani sportowcy: skoczek narciarki Kamil Stoch, trenerka personalna Anka Dziedzic oraz żużlowiec Antonio Lindback, którym problem zanieczyszczonego powietrza jest szczególnie bliski. Razem z ISOVER zachęcają Polaków do zjednoczenia się w walce o czyste powietrze, którym oddychają wszyscy niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy wykonywanego zawodu. - Na co dzień mieszkam w Zakopanem, gdzie smog towarzyszy nam niemal przez całą zimę. Gdy tylko dostałem propozycję udziału w kampanii na rzecz poprawy jakości powietrza, wiedziałem, że to projekt, w który chcę się zaangażować – mówi Kamil Stoch, trzykrotny mistrz olimpijski w skokach narciarskich. 

Jednym z głównych działań zaplanowanych w ramach kampanii jest film https://www.youtube.com/watch?v=snsfZUek4vE z udziałem ambasadorów, którzy oczyszczają mur z zanieczyszczeń. – W ten alegoryczny sposób chcemy zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia powietrza i dotrzeć do Polaków z jasnym przekazem, że wpływ na jakość powietrza, którym oddychamy ma każdy z nas, a działaniem, które pozwala nam na ograniczenie niskiej emisji jest kompleksowa termomodernizacja – mówi Benedykt Korduła, Dyrektor Marketingu ISOVER.

Platforma edukacyjna i 30 000 zł dla inwestora 

W ramach kampanii przygotowana została również specjalna platforma działająca pod adresem www.lepiejbezsmogu.pl, gdzie zgromadzone zostały najważniejsze informacje na temat programu „Czyste Powietrze” oraz wskazówki dotyczące realizacji skutecznej termomodernizacji.

- Głównym zadaniem termomodernizacji jest poprawa efektywności energetycznej budynku, czyli ograniczenie zapotrzebowania na energię. Pamiętajmy, że zmiana paliwa lub źródła ciepła nie przyniesie oczekiwanych korzyści, jeśli nie zadbamy o poprawną izolację termiczną. Z kolei izolacja nie przyniesie odpowiednich skutków, jeśli nie zadbamy o właściwe materiały i poprawny ich montaż – mówi Kuba Błażewicz, ekspert ISOVER. 

By dodatkowo zachęcić do podjęcia działań w kierunku poprawy jakości powietrza Ambasadorzy razem z ISOVER zapraszają do udziału w konkursie, w którym wystarczy nagrać krótki, motywujący film i pokazać w nim życie bez smogu w przyjaznym i komfortowym środowisku. Nagrania można przysyłać do 15 września br. Po tym terminie zebrane filmy zostaną opublikowane na stronie kampanii i poddane głosowaniu internautów. Na finalistów czeka 20 wartościowych voucherów, a dla autora najlepszego filmu przewidziana została nagroda o wartości 30 000 zł. Dodatkową zachętą do rywalizacji jest wspólna kolacja z ambasadorami.
Szczegóły i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.lepiejbezsmogu.pl

 

 

POLEĆ TEN ARTYKUŁ ZNAJOMEMU:

Napisz nowy post


wyślij
Posty (0)
Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.



»